Dersin Dili: Türkçe
Dersin Türü: Seçmeli
Dersin verilme şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin öğrenme ve öğretme
teknikleri: Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Proje, Örnek Olay
Dersin sorumlusu: Doç. Dr. İsmail Şan
Dersin amacı: Eğitim ve öğretim teknolojileri ve kavramlarına ilişkin bilgi, beceri ve uygulamalarla
birlikte ilgili yeniliklerin tartışılması, yorumlanması ve uygulanması.
Dersin öğrenme çıktıları: Toplumsal ve teknolojik gelişmelere paralel olarak, kuramsal ve uygulamalı eğitimle ilgili
disipliner ve disiplinlerarası yenilikleri değerlendirebilme,
Eğitim, teknoloji ve toplum ilişkisi konusunda yapılmış olan güncel çalışmalardan hareket
ederek geleceğe yönelik kestirimlerde bulunabilme,
Eğitim teknolojideki değişimlerin karşılıklı ilişkisi konusunda araştırmalar planlayıp,
raporlama
Dersin içeriği: Eğitim uygulamalarıyla yeni teknolojilerin bütünleşmesinin etki ve süreçleri. Program
düzenleme, teknolojik yenileşme, mesleki gelişme, örgütsel değişim ve sistem dinamikleri
açısından eğitimdeki değişime alternatif bakış açıları.
Kaynaklar
1. Şan, İ. (2020). Yenilik ve eğitim. Y. Yıldırım (Edt.), Yenilik Yönteminde
Multidisipliner Yaklaşımlar, (235-256. Ss.). Ankara: Nobel.
2. Akkoyunlu, B., İşman, A. ve Odabaşı, H. F. (2015) Eğitim Teknolojileri
Okumaları. TOJET, Ankara
3. Fulan, M. G. ve Stiegelbauer, S. (1991). The New Meaning of Educational
Change. Teacher College Columbia University.
4. Hall, G. E. and Hord, S.M. (1987). Change in Schools: Facilitating the process.
State University of New York Pres.
5. Reigeluth, C. M. And Garfinkle, R. J. (1994). Systemic Change in Education.
New Jersey:Educational technology Publications.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular
1. Hafta Tanışma ve dönem planının gözden geçirilmesi
2. Hafta Eğitimsel değişimin anlamı ve değişimin kaynağı
3. Hafta Değişim, teknoloji, toplum ve eğitim ilişkileri üzerine
4. Hafta Teknoloji-toplum ilişkisinde neden ve sonuçlar
5. Hafta Değişim eğitim ilişkisi üzerine kuramlar
6. Hafta Yeni teknolojiler ve eğitime etkileri
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Yeni teknolojilerin eğitimle bütünleştirilmesi süreci
9. Hafta Dünyadaki uygulama örnekleri
10. Hafta İyi örneklerin tartışılması ve analiz edilmesi
11. Hafta Türkiye’de varolan durum ve uygulamalar
12. Hafta Türkiye için Eğitim sistemiyle uyumlu olabilecek örnek uygulamaların neden ve sonuçlarının tartışılması
13. Hafta Örnek uygulama planlanması
14. Hafta Raporlama
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder